1. – 3. den – Melbourne – přílet, aktimatizace a spousta problémů

10.3. 2015 v 15:50 začal nejdelší let do nejvzdálenější země  na druhé straně polokoule. Nejosamocenější kontinent a ostrov, který sloužil jako největší vězení světa :). Do Dubaje jsem přiletěl něco málo po půlnoci, překvapilo mě, že je letiště méně bohaté a pompézní než Abu Dhabi. I tak zde bylo po půlnoci hodně živo. Zaujalo mě, že všichni Čínani/Japonci nosí roušky. Do Dubaje jsem letěl s Emirates a letadlo nebylo plné, měl jsem pro sebe všechny 3 sedačky, takže 6 hodin uteklo velmi rychle. V Dubaji se ke mně přidal Ind, ale i tak jsem měl místo vedle sebe prázdné, takže jsem byl schopen, ať už na technické zastávce pro dočepování paliva v Kuala Lumpur, nebo po cestě do Melbourne, se v pohodě vyspat.

Do Melbourne jsem dorazil ve 2:00 ráno, což nebyl úplně ideální čas. Hotely už vás neubytují a já musel počkat do 8:00, než mi otevřeli půjčovnu karavanů Apollo, která se nacházela cca hodinu chůze od letiště. Mezitím jsem si dal ještě chlazenou čokoládu (což se ukázalo další den jako 1. velký fail) a vyřešil si datový tarif od společnosti Telstra, který se pyšní nejširším pokrytím (cena 50 dolarů za 1,1 GB dat).

Začal na mě docela solidně doléhat jetlag, který je pro nás mnohem horší, když cestujeme na východ, než na západ (v Kaliforni jsem žádný neměl, ale v Thajsku a teď Austrálie docela velký). Pěší cesta do Apolla by se dala v krátkosti popsat jako cesta smrti. Okolí letiště není téměř vůbec připaveno na to, že by někdo chodil pěšky. Po cca 2 hodinách čekání a papírování jsem dostal svůj midsize Campervan Hitop. Chvíli mi trvalo, než jsem si zvykl na ježdění po levé straně a řazení (mám manuál) levou rukou. Do teď se mi stává, že místo blinkru spustím stěrač :). Přes den jsem si zajel nakoupit oblečení, boty a jídlo do supermarketu Westfield a na chvíli si v karavanu zdříml, protože únava už na mě začala solidně dopadat.

První noc jsem již nebyl schopen zajistit karavanové místo a v Melbourne jsou téměř všechny hotely a hostely beznadějně vyprodané díky Formuli 1. Proto jsem karavan připarkoval k jednomu hostelu, který nabízel záchody a sprchy zdarma a ráno jsem zde mohl parkovat do 9:30 taky zdarma (pozor parkovat můžete, ale spát v karavanu ne, je to pod pokutou – riskl jsem to, nic jiného mi nezbývalo).

Unavený jsem si šel ještě večer vyčistit zuby, ale podařilo se mi zabouchnout dveře a karavan byl zamknutý. Tohle byl docela velký fail, v karavanu jsem měl naprosto všechno – klíče, peněženku i mobil, do toho únava. Snažil jsem se zachovat chladnou hlavu a šel do hostelu na recepci a poprosil je, aby mi vytočili číslo na linku Apollo (museli ho dohledat online). Poté jsem během pár minut popsal situaci na podpoře a do 20min byl u mého karavanu technik, který dveře otevřel pomocí takového balónku a šperháku :). BTW za 1. den jsem vyčerpal 200Mb dat, celkově je tady internet hodně drahý a dokonce i na hostelu si musíte za připojení draze platit. Proto budu obrázky dávat pouze po skrovnu.

Druhý den jsem se šel projít do centra a do parků. Nebylo mi ale moc dobře a tak jsem vyrazil do karavanového města Big4, kde jsem za místo bez elektřiny zaplatil 44 dolarů. Bohužel karavan musí být napájený ze sítě, pokud chcete dobíjet notebook. Mobil a ostatní zařízení dobíjím na předním panelu auta. Po zaparkování jsem si na chvíli lehnul, ale začlo mi být už hodně zle (4x zvracení po sobě). Zavolal jsem na pojišťovnu, zda mám jít k doktorovi a oni mi psali, že by to bylo dobré. Protože mi bylo hodně zle a nechtěl jsem řídit, objednal jsem si poprvé v životě taxi Uber. Jedná se o službu, kdy každý majitel auta může jen díky mobilní appce proměnit svůj vůz v taxi. Objednání bylo naprosto jednoduché a během 10min dorazil. Narazil jsem na majitele soukromé autoškoly, který si vozením přes Uber přivydělával. Byl to milý a komunikativní Vietnamec, který žije už několik let v Melbourne a hodnotí tohle město pozitivněji než Sydney, kde také několik let s rodinou žil. Celkově mi přijde Melbourne hodně jako evropské město. Je tu teplo, ale klima je dost proměnlivé. V mnoha ohledech mi připomíná také San Francisco. Můj řidič mě vyhodil před Royal Hospital, kde jsem se dozvěděl, že aby mě přijali na emergency, musím zaplatit 500 dolarů (pouze za to, že se na mě doktor podívá – ještě nic neudělal). Navíc nespolupracují s žádnými pojišťovnami, takže vše hradím já a s pojišťovnou se musím vypořádat sám. Bylo mi ale doporučeno, ať zajdu do nedaleké soukromé nemocnice, kde by měli doktoři za podívání chtít pouze 100 dolarů. Člověk si až v zahraničí uvědomí, jak je naše lékařství levné a jak ho bereme samozřejmě. V soukromé nemocnici mě něchtěli přijmout – prej pouze na objednávku. Zašel jsem tedy do lékarny pro nějaké léky na otravu jídlem (mám podezření, že to bylo z té ledové čokolády na letišti). Zbytek dne i noci jsem prospal.

Třetí den jsem se přemístil do kempu Crystal Brook, kde se mi podařilo získat poslední volné místo s elektřinou (konečně si dobiju notebook i celý karavan – napětí potřebuju na ledničku, světla). Jsem tu 3. den a pořád se snažím vzpamatovat z jetlagu (nejhorší, co jsem zatím zažil) a z otravy jídlem. Zašel jsem si na bazén a krátkou procházku po okolí. Na stromech tu jsou papoušci co máme my v Zoo ale zatím jsem nic jiného nezahlídnul (pouze výstražné cedule na hady. Dnešní den je také ve znamení plánů na další dny. Zítra vyrážím do hlavního města Austrálie – Canberry.

PS: s internetem to tady je hodně špatné všude v kempech je omezovaný a pomalý. Mobilní data jsou hodně drahá takže fotek bude poskrovnu. Ale vše zajímavé točím na GoPro, takže se můžete těšit na zajímavý videosestřih až se vrátím do ČR a budu mít konečně normální internet:)

1. – 3. den – Melbourne – přílet, aktimatizace a spousta problémů
4.83 (96.67%) 6 hlasů
admin (14 Posts)

Internetový marketér, který se specializuje na affiliate marketing. Provozuje nástroj pro freelancery: www.freelo.cz

8 thoughts on 1. – 3. den – Melbourne – přílet, aktimatizace a spousta problémů

1. To bys nebyl ty, aby si nevyzkoušel místní zdravotnictví 😀

2. Ciao Frances, uz ses ready? Verim, ze musi byt dost neprijemne zacit trip necim podobnym…:-) Kdyz si tak ctu ten blog a kolik stoji zhruba mista za parkovne s elektrinou. Nebylo nakonec vyhodnejsi si pujcit nejake normalni auto a spat treba na hostelech? Abys potkal i turisty, jak na minulych tripech? Vim, ze si psal, ze chces radeji domorodce, ale i tak bys s nema mohl aspon obcas neco podniknout atd. 🙂

Btw. Od Te cedule s hadama bych utikal velmi rychle pryc…:-D

1. Cau jsem ready, tohle byla vyjimka v kempech normalne neplatis tolik jen ve velkych mestech. Tohle je uplne jiny level, hotely a hostely uz znam chci poznat australii jinak nez USA. Ale obsa samozrejme budu v hotelech/hostelech jako zrovna ted v Sydney:)