30 – 36. den – Brisbane

V dnešním reportu budeme mít trošku kultury v né moc kulturní Austrálii a také můj nejdražší „skorofail“.

1. den

Do Brisbane jsem vyrazil pouze z jediného důvodu. Kvůli návštěvě výstavy mého nejoblíbenějšího režiséra Davida Lynche v GOMA (Gallery of Modern Art Brisbane). O této akci jsem se dozvěděl poměrně náhodou z billboardu, který jsem viděl v Melbourne. Na první pohled mě zaujalo, že někomu tak alternativnímu a nemainstreamovému je věnována taková pozornost. U nás jej většina lidí ani nezná. Výstava byla úžasná a obsahovala nejen krátkometrážní videa, ale také obrázky, fotografie, hudbu či zvuky. Zážitek. V rámci lístku za 20 dolarů jsem měl i vstup na večerní projekci filmu Davida Lynche, o kterém jsem ani netušil, že existuje, The Straight Story (snad jediný Lynchův film, který se dá pochopit:-D). Před tím, než začal, jsem se vydal ještě na obhlídku Brisbane, které mě překvapilo svou moderností, množstvím cyklostezek a pěších zón. Pro auta je Brisbane asi noční můra, protože je to v podstatě jedna obrovská jednosměrka:). Jaký magor David Lynch je můžete posoudit na fotkách níže:

Po dlouhé době jsem si dal normální jídlo v korejské restauraci – Teryaki s rýží a pivem Sapporo Premium (které se nedalo vůbec pít) za 15 dolarů. Poté pohodový film a procházka podél řeky k velkému Brisbane Wheel.

2. den

Ráno mě překvapilo poměrně chladné počasí. Vydal jsem se nakoupit jídlo do Albi (podobné jako Lidl u nás) a vyrazil jsem do Glasshouse Mountains, kde jsem si prolezl pár trailů a pár taky ne, protože byly uzavřeny z důvodu nebezpečného sesuvu kamení. Večer jsem v kempu narazil na Francouze, který tu jako většina lidí je na Work and Holiday víza a po práci cestují a poznávají Austrálii. Francouz byl 5 dní na Fraser Islandu se svou čtyřkolkou, kterou koupil za 2500 dolarů. Když jsem mu řekl, že mě stálo půjčení mého karavanu na měsíc 2000 dolarů, tak se málem vyvrátil, ale po obhlídce vnitřku uznal, že je to asi balbilionkrát pohodlnější a připravenější na bydlení, než jeho nepohodlný teréňák. Fraser jsem původně také plánoval, ale nechtěl jsem tam jet jako klasický turistický stádový zájezd s X dalšími lidmi na 1 noc za 300 dolarů, takže jsem se rozhodl tento výlet vynechat.

3. den

Další den jsem se přemístil na Sunshine Coast, konkrétně jsem se prošel po Sunshine Beach a přes Noosa National Park se vydal až na Noosa Beach. Tento park všem doporučuju, je naprosto úžasný, nabízí obrovské množství různých trailů (já je prošel za den komplet všechny) a podél pobřeží můžete sledovat hodně dobré surfaře. Také se mi povedlo v korunách stromů uvidět svou první divokou koalu. Zajímavostí je, že samotnou pláž zavírají v 17:00, prostě vyženou všechny z vody:). Vlny se mi tu zdály mnohem lepší na surfování než na Gold Coastu nebo Byron Bay.

Večer mě čekal přesun do dalšího docela cool kempu Ross Creek u takového hodně hardcore obchodu a čerpačky (jak z nějakého staršího hororu:-D). BTW Australani mě začínají pěkně štvát s retardéry a kruháči. Jsou tu naprosto všude i nelogicky na místech, kde nemají co dělat. Kdybych byl v autě tak asi v pohodě, ale karavan se po každém přejezdu retardéru nebo kruháče rozehraje jak národní orchestr (nádobí, jídlo vše lítá:-D).

4. den – 5. den

Další 2 dny mě čekal zatím nejdelší přesun autem v životě. Celkem to bylo 1800km za 2 dny (jako kdybyste jeli sami karavanem z Prahy do Barcelony) s tím, že plná nádrž mi vyšla na necelých 500 km (spotřeba cca 13litrů/100km dělá své) maximální rychlost na silnicích 1. třídy – 100 km/hod. Po cestě jsem si poslechl audiobook Hovory s T.G. Masarykem a začal Sedláčka – Ekonomika dobra a zla. Obě publikace jsou výborné a všem je doporučuji, cesta tím pádem utíkala mnohem rychleji a smysluplněji.

Večer prvního dne přesunu jsem dorazil do kempu blízko Mackay s výborným internetem, takže jsem mohl konečně publikovat předchozí report včetně fotek. Park neměl omezený internet (free wifi), což se vidí málokde:). Další večer jsem byl už velmi blízko Cairns v kempu Fishery Falls.

6. den

Ráno mě profackovala obrovská 92% vlhkost, při které se nedá pořádně ani dýchat a potíte se neustále a to nemusíte ani nic dělat. Dal jsem si krátký výlet na Fishery Falls a poté do NP Wooroonooran (na doporučení kempmamá). Zablbnul jsem si na Yosephine Falls, které mají 2 pooly a ten nižší nabízí přírodní skluzavku (malý tobogán) a také liánu. Na obou jsem si pořádně zablbnul a málem přišel díky vlastní blbosti o GoPro kameru. Když jsem sjížděl asi po desáté na skluzavce, tak mi proud stáhl z hlavy GoPro, to šlo ke dnu a mě silný proud odtahoval dál. Chvíli jsem čekal, zda kamera nevyplave, ale nic. Už jsem se pomalu začal rozlučovat s kamerkou, když přišel nějaký turista s potápěčskými brýlemi. Ty jsem mu ihned zabavil a vydal se hledat kameru pod skluzavku. Bylo dost náročné udržet se v tak silném proudu, ale nakonec jsem kameru vítězoslavně našel a vylovil. Málem z toho byl záběr za 13tis Kč:-D. Poté jsem se přemístil na další trail, na jehož konci byl obrovský Behana Falls, kde už jsem se raději nekoupal a vyrazil směr noční Cairns.

O tom, jak jsem se potápěl, a co v tomto letovisku dělal, si povíme příště. Hoďte mi pod report nějaký komentář klidně i blbost:). Potěší mě to!

30 – 36. den – Brisbane
5 (100%) 2 hlasů
admin (14 Posts)

Internetový marketér, který se specializuje na affiliate marketing. Provozuje nástroj pro freelancery: www.freelo.cz