6. – 8. den – Sydney

V kempu Bendella Reserve nebyl žádný signál, takže ani internet, ale byl tam nadpozemský klid. Večer jsem usínal a sledoval hvězdy z okna karavanu. Tohle je na cestování karavanem naprostá bomba, nemusíte mrznout venku, ale můžete z pohodlí postele sledovat noční oblohu. Ráno jsem se jako každý den vzbudil v 5:00 a nemohl jsem už dále spát.

Chvíli jsem poslouchal audiobook a převaloval se a pak si udělal snídani a teplý čaj. Vyrazil jsem na obhlídku okolí. Vše bylo ponořeno do husté mlhy a vypadalo to jak v nějakém prehistorickém deštném pralese za období dinosaurů. Narazil jsem na wombata, kterého jsem chvíli pozoroval. Je to takové roztomilé zvířátko, něco jako křeček, ale 1000x větší:). Poté jsem vyrazil na obhlídku Kangaroo Valley. Po cestě jsem potkal 2x klokana, ale než jsem stačil vytasit foťák, už byl fuč.

Přejel jsem historický Hampden Bridge a vyrazil směr Fitzroy Falls, kde jsem absolvoval oba traily (1,5 a 2,5 hodinový). Byla to dobrá rozehřívačka na to, co mě čeká v NP Blue Mountains. Fitzroy Falls jsou úžasné vodopády, na které máte možnost se dívat ze všech možných stran a úhlů. Po cestě vás čeká velmi dobře popsaná stezka, která vysvětluje informace o fauně a flóře. Tohle mají Australani hodně detailní a více propracované než v USA.

Poté jsem vyrazil směr Sydney, jel jsem pouze 1,5 hodiny do hotelu, který jsem už musel z nutnosti zarezervovat, protože jsem potřeboval dořešit nějakou práci na stabilní wifi. Jedná se o historickou budovu z roku 1920, ve které sídlí Hotel Strathfield. Potřeboval jsem, aby hotel nabízel i parkování zdarma (což moc obvyklé nebývá), aby byl v cenové relaci kolem 1000 Kč, což je na Sydney docela nemožné. Nechápu, jak je to možné, ale tento hotel obě věci splňoval, navíc free wifi. Není co řešit. Co mě zaujalo je, že se jedná o bar a hernu (něco ve stylu hotelů/kasín v Las Vegas, akorát v mnohem menším měřítku). Check-in mi dělal barman a mezitím nalíval štamgastům pivo:-D. Interiér hotelu působí hodně hororově, připomíná mi film Osvícení od Stanleyho Kubricka, interiér včetně vybavení je naprosto původní. Večer jsem ještě vyrazil do nedaleké nákupní čtvrti na jídlo. Originálně jsem si dal thajské Pad Thai a Chang, ale místo cca 80 Kč které jsem platil v Thajsku, jsem zaplatil 500 Kč… Austrálie je drahá, s tím se musí počítat. Sydney jsem si ale na rozdíl od Melbourne na první pohled zamiloval, líbí se mi tu. Je tu hrozně moc Asiatů, připadám si tu bezpečně a co je hlavní, je tu teplo (na rozdíl od poměrně chladného Melbourne).

Další den jsem se musel jít znovu registrovat na hotel a prodloužit pobyt o další 2 dny. I když je pokoj malý a místo hlučné, tak za cenu 60 dolarů na noc plus wifi a parkování zdarma nemám v Sydney šanci nic lepšího najít a hotel jsem si v podstatě i zamiloval:). Kluk na baru, kde jsem byl řešit prodloužení, s tím měl evidentně problém, protože jsem čekal asi 40 min, pořád se mi omlouval, že něco nejde a musí ještě někam skočit a někomu zavolat, ale alespoň jsem si s ním mohl mezitím pokecat. Všichni mi doporučují, abych jel do Blue Mountains, Australané to tam mají evidentně hodně rádi. Při odbavování musel opět barman pracovat a než jsem byl plně odbaven, měla v sobě jedna místní štamgastka 3 vodky se sodou a pár her na automatech:). Co mě úplně šokovalo, bylo to, že mi na konci říkal, že moje angličtina je dobrá a zda tak každý v ČR umí anglicky.

Nastoupil jsem na místní vlak (cca za 5 dolarů), který mě dopravil na zastávku Circual Quay. Je to místo, kde vyjíždějí prohlídkové lodě, a také zde najdete ikonu Sydney a řekl bych, že i celé Austrálie, famózní stavbu Opera House a také Harbour Bridge včetně centra a Botanické zahrady. Všechno jsem si samozřejmě prolezl a patřičně to zdokumentoval. Opera House je opravdu neskutečná stavba, nic ani vzdáleně podobného jsem v životě neviděl. Harbour Bridge je zajímavý most, ze kterého jde pěkně vidět na Opera House a centrum. Kousek od Opera House je nádherná botanická zahrada. Sranda je, že ve všech botanických zahradách, kde jsem byl, musel být vždy nějaký skleník, aby imitovali správnou teplotu a vlhkost. Tady nic není potřeba, prostě zasadí danou faunu a ona vyroste:). V přístavu byla také obří zaoceánská loď. Byl jsem hodně ohromen její velikostí. Byla zaparkovaná v přístavu a vyšší než okolní 5-6 patrové budovy. Neskutečné, že tohle dokáže člověk vytvořit, rozpohybovat a ovládat.

V okolí Opera House bylo kolem parku obrovské množství běžců a v zahradách také hodně lidí, kteří cvičili nebo posilovali. Lidi v Sydney jsou hodně aktivní, fit, hubení a hezcí. Vyrazil jsem také do centra, mrakodrapy jsou tu opravdu vysoké, všude hodně kravaťáků. Navštívil jsem Apple Store, ale bohužel v něm ještě neměli Apple Watch, na které jsem chtěl mrknout. Na chvíli jsem si lehnul v nedalekém parku v blízkosti nějakého chrámu a relaxoval. Poté jsem se vydal přes Harbour Bridge na jedno z nejlepších míst pro focení Opera House a to je Kirribilli point. A poté zpět na hotel dodělat nějakou práci a odpočinout si po náročném dni.

Třetí den jsem vyrazil vlakem do Fishermans Wharf. Vlaky tady pokrývají celé Sydney a jezdí více než 7 linek velmi často. Cesta obvykle stojí cca 5 dolarů. Před tím jsem se ještě zastavil do Chinese Garden a vyfotil obřího pavouka. Ve Fishermans Whaf jsem si dal rybu, nakoupil svačinu a vyrazil na Bondi Beach, což je vyhlášená Sydneyská pláž na východu. Po cestě jsem se ještě zastavil v Darling Harbour a chvíli sledoval zpěváka v centru. Zahlédl jsem také velmi zajímavou a v ČR téměř nemožnou situaci. Spěchající kravaťák upustil 10 dolarů, ale nevšiml si toho a šel dál, pán za ním se pro bankovku ohnul a pelášil vrátit kravaťákovi peníze:). Už Australan v kempu mi říkal, že v Austrálii se prostě nemusíte o nic bát, nikdo vás neokrade, naopak teď jsem pochopil, že pán věděl, o čem mluví…

Na Bondi Beach jsem si dal pěkný relax. Pláž je pěkná, ale na to, že je pro celé Sydney, je docela malá a tím pádem přeplněná. Vlny jsou obrovské a žralok mě nesežral, takže úspěch.

6. – 8. den – Sydney
5 (100%) 1 hlasů
admin (14 Posts)

Internetový marketér, který se specializuje na affiliate marketing. Provozuje nástroj pro freelancery: www.freelo.cz